E-shop a SEO - Internetové obchody (e-shopy)

KatalogO kataloguPR Články

katalog.xoe / Internet / Internetové obchody (e-shopy) /

E-shop a SEO

Abychom se mohli podívat na konkrétní kroky vedoucí ke zlepšení návštěvnosti e-shopu z vyhledávačů, je třeba si uvědomit, jak vlastně nejpoužívanější vyhledávače fungují. Na internetu neexistuje žádný centrální registr webových stránek a proto internetové vyhledávače jako Google nebo Seznam neustále prochází všechny webové stránky a hodnotí jejich obsah. Stránky, o kterých již vyhledávače ví, jsou pouze kontrolovány na případné změny obsahu. Nové stránky jsou objevovány pomocí odkazů, které na ně vedou. Tímto mechanizmem si vyhledávače spravují svou vlastní databázi stránek včetně jejich hodnocení. V momentě, kdy uživatel vyhledává určité slovo, vyhledávače bleskově ukážou výsledky seřazené podle dříve přiřazeného hodnocení.

Které důležité faktory ovlivňují hodnocení stránek?

  • počet zpětných odkazů, které na stránky ukazují
  • rozsah a originalita obsahu stránek
  • zmínky o stránkách na sociálních sítích
  • rychlost načtení stránky

Právě zlepšením tohoto hodnocení se zabývá tzv. SEO optimalizace, která v podstatě řeší pozice stránek ve vyhledávačích na konkrétní hledaná klíčová slova. Návštěvnost každého e-shopu závisí z určité části právě na uživatelích, kteří přijdou z některého z vyhledávačů.

Nyní je otázkou, co vše může provozovatel e-shopu udělat pro to, aby maximalizoval návštěvnost z vyhledávačů. Důležité je zvolení správné architektury při tvorbě e-shopu a pozornost je třeba zaměřit na obsah jednotlivých stránek e-shopu. Ty jsou z převážné části věnovány nabízenému zboží. Každá stránka by tak měla mít vhodně zvolený titulek (HTML tag TITLE) obsahující především přesný název zboží. Takový titulek by naopak neměl obsahovat žádná zbytečná vycpávková slova typu "pro Vás" nebo reklamní přívlastky "Nejlepší", "Kvalitní" apod. Titulek by měl být dostatečně informačně bohatý a zároveň by neměl délkou překročit 50 znaků. Dalším důležitým parametrem stránky je tzv. META popisek, který rozvíjí titulek dopodrobna. META popisek je důležitým zdrojem klíčových slov a v SEO optimalizaci e-shopů hraje důležitou roli. Ideální délka popisku je 150 znaků a měly by v něm být uvedeny základní informace o zboží. Při tvorbě META popisků je třeba použít slovní spojení, pod kterým bude zákazník pravděpodobně zboží hledat ve vyhledávačích. Obdobně je nutné postupovat i při popisu zboží na stránce a neustále myslet na to, že text bude kromě lidského uživatele číst také pátrací robot vyhledávače.

Z výše uvedených skutečností vyplývá, že je velmi důležité správně vybrat e-shopový systém. Ten musí být totiž schopen jednak správy fotografií a popisů zboží, ale i samotných parametrů jednotlivých webových stránek jako jsou TITLE a META popisek. V tomto ohledu lze doporučit například spolehlivé řešení e-shopů na míru WebCzech E-commerce PRO od českých vývojářů, kde je na problematiku SEO pamatováno.


katalog.xoe.cz/internet/internetove-obchody-eshopy/

Počasí




Webdesign & Seo: Dynamic Softworks © 2010

TOPlist