Mimopracovní aktivity - Vzdělávání

KatalogO kataloguPR Články

katalog.xoe / Vzdělávání /

Mimopracovní aktivity

Co vede zaměstnance v tomto čase ekonomických krizí a s nimi i související obavy o pracovní místo k tomu, aby přemýšlel o změně svého zaměstnání? Odpovědi poskytují informace o tom, že nejčastější důvody jsou chybějící kariérní příležitosti (v závislosti na zemi, mezi 10%-24%), rutina a nuda v práci (v závislosti na zemi, mezi 6%-22%), stejně jako stres a hněv (v závislosti na zemi, mezi 8%-19%), těsně následuje konflikt s kolegy (v závislosti na zemi, 4%-10%) a/nebo s nadřízenými (v závislosti na zemi, 3%-9%). Nejnižší důvod, kdy lidé mění své zaměstnání je vnímané riziko propuštění (v závislosti na zemi 5%-9%). Hlavním důvodem však zůstává, stejně jako dříve, plat. Lepší platové podmínky za stejný pracovní výkon je stále lákavý. Na druhou stranu nesou ostatní faktory také důležitou roli, protože naprosto spokojený zaměstnanec je méně ochoten přemýšlet a porovnávat. I když je plat ve všech zemích označen jako největší důvod, kdy lidé opouští své zaměstnaní, je k povšimnutí v konkrétním čísle hlasů přeci jen malý rozdíl mezi východními a západními zeměmi – v prvním případě by téměř polovina uživatelů (v závislosti na zemi, mezi 38%-51%) kvůli vyššímu platu opustila svoje dosavadní zaměstnání. Jednoduché vysvětlení: v zemích se slabší ekonomickou výkonností, ve kterých jsou platy celkem nízké, mají mzdy větší význam. Mezitím v zemích, ve kterých platy dosahují vyšší úrovni, vstupují více do popředí faktory osobního uspokojení a pracovního života. Výsledky ukazují toto pozorování opět – po posouzení faktorů rutina a nuda, tak jako chybějící kariérní příležitosti je vnímán zřetelný západní a východní rozdíl. Západní země jako Německo, Švýcarsko, Rakousko, Spojené anglické království, tak jako Irsko dosáhly maximálně 22%-24% hlasů, ve východních zemích maximálně 9%-15%. Výsledky však rovněž ukazují, v jakých oblastech musí zaměstnavatel provést zlepšení. Pokud mu blaho a věrnost jeho zaměstnanců je důležité. Říkává se: „Spokojený zaměstnanec je motivovaný pracovník.“ Konflikty na pracovišti by neměly být zaměstnavateli lhostejné a měly by být hlavním tématem na pracovních poradách, školeních či na teambuildingovém setkáním. Kromě toho by měly být pracovní procesy strukturovány tak, aby se na jedné straně zaměstnanci mohli profesionálně rozvíjet – prostřednictvím školení sponzorované firmou, ale na druhé straně ale také tím, že vytvoří pracovní prostředí s plochou hierarchií, kdy se zaměstnanec za zodpovědnou práci a dobré výsledky posune kariérně dopředu. JOBkralle/JOBswype provedl tuto uživatelskou anketu v listopadu 2015. www.jobkralle.cz www.jobkralle.sk www.jobswype.net


katalog.xoe.cz/vzdelavani/

Počasí




Webdesign & Seo: Dynamic Softworks © 2010

TOPlist